Administratiekantoor voor startende ondernemers

Gefeliciteerd, u gaat ondernemer worden!

Er zijn weinig dingen spannender dan het beginnen van een eigen bedrijf. De eerste stap is meestal de inschrijving bij de KVK en het aanvragen van een BTW nummer. Het bijhouden van een boekhouding zal je waarschijnlijk ervaren als een noodzakelijk kwaad.

Wat doet Admenz voor startende ondernemers?

  • We gaan in een zo vroeg mogelijk stadium met u in gesprek. Waarschijnlijk heeft u diverse vragen over wat er op het pad van een startende ondernemer komt. Wij geven u daarin een helder antwoord in en wij kunnen u adviseren in diverse ondernemers en fiscale kwesties.
  • We geven u bij het aanmelden een korte en bondige uitleg over hoe u het beste uw administratie kan bijhouden en waar u op moet letten.
  • Alle (beginnende) klanten kunnen telefonische hulp bij het opstarten krijgen. Admenz heeft inmiddels een jarenlange ervaring met kleinere bedrijven en zelfstandigen in allerlei branches en wij kunnen u snel op weg helpen.

Waarom is het nodig om een boekhouding bij te houden?

Ten eerste voor de belastingdienst. Om vast te stellen wat u aan BTW (omzetbelasting) moet betalen of terugkrijgen, en wat u aan inkomstenbelasting of vennootschapsbelasting (in geval van NV of BV) moet afdragen aan het eind van het jaar. Maar ook voor uzelf! Om te weten hoe uw bedrijf er voor staat en om zicht te houden op de betalingen van uw klanten en leveranciers.

BTW aangifte doen

Een startend bedrijf doet in de regel eens per 3 maanden de aangifte voor de BTW. Dit zal meestal de eerste aanraking met de belastingdienst zijn. Gelukkig kunt u de BTW aangifte geheel uitbesteden aan Admenz.

Wij verwerken de administratie en dienen de BTW aangifte zo spoedig mogelijk in. Als starter kan het goed zijn dat de kosten hoger zijn dan de omzet. In dat geval zal u vaak BTW terug ontvangen. Een goede reden om de aangifte op tijd en vakkundig te laten verzorgen!

Lage kosten zonder investering

Ook daaraan voldoet Admenz. Er zijn geen instapkosten of langdurige contracten. U betaalt meestal per kwartaal, en kunt ook ieder moment opzeggen zonder verdere betalingsverplichting. En mocht u snel groeien dan groeit Admenz met u mee. Zo kunnen wij ook een salarisadministratie voor u voeren of u adviseren in bijvoorbeeld de overgang van een eenmanszaak naar een BV.